Simmar drottningen Linnéa

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Linnéa - 10 juli 2010 21:02

 Imorse vaknade jag kl.09.15

När jag hade vaknat då kom min pappa in till mig att dagen

skulle se ut såhär:

1. Knarpa bort en sten och kolla om det fanns myror

under stenen. Om det fanns myror där då skulle vi elda upp dem.

2. Fylla vattendunken med vatten.

3.Köpa virke till min balkong och köpa mat.

 

Efter lunch åkte pappa och jag med båten i land och köpte dem sakerna som

vi skulle ha, först åkte pappa och jag på macken och köpte bensin till el-verket och

till båten.

.Eter det då åkte vi till Bygg Max och köpte virke och cenentplappor.

Sen åkte vi och handlade på Ica Maxi.

När vi kom til Näsudden då lastade vi i sakerna som vi köpte, Cement plattorna var

tugan, dem vägde 14 kg, när vi kom ut på havet var det vågor, så pappa fick köra

sakta så att inte virket och alla dem andra sakerna  gick sönder, sen när vi kom till Nygrundet då lastade vi ur alla sakerna från båten.

 

När pappa och jag var klara med av- lastningen då skulle båten upp på land.

Vi fick tyvärr problem med båten, den ville inte upp på rullarna, det var jobbigt att

göra om det flera ggr, jag fick veva upp båten på rullarna och jag fick ont i armana och i ryggen.

Sen var det bara att lasta upp dem tunga cenmetplattorna från bryggan, det var inte lätt att bära dem, jag fick ont i svanken av att lyfta ur dem.

Lite senare på kvällen då tog jag en varm dusch, det var så skönt,

sen blev det en god middag.


Ovido - Quiz & Flashcards