Simmar drottningen Linnéa

Alla inlägg under oktober 2011

Av Linnéa - 31 oktober 2011 19:37

Idag har jag jobbat, jag började kl. 09.30-12.45

Har varit till min kurator och tagit blodtrycktet.

Idag tränade jag från kl.16.00-16.50

Vi simmade fartpass och det innebär att man simmar fort och korta längder.

Det går bra att simma och jag har fått in min teknik bra, men jag tränar mer på bröstsim tekniken.

I helgen ska jag på tävling i Nacka, jag vet inte riktigt vad jag ska simma, men  jag tror jag ska simma.

100 m frisim, 50 m bröstism, 200 m frisim och 100 m medley. Vi tävlar lördag och söndag.

Jag lånade en bok på Kulturmagasinet och boken heter Vem är du Johanna. Författaren heter Lin Hallberg.

Boken handlar om

Johanna har inte varit på Island på tio år. Inte träffat pappa. Inte sett sin häst Sunnan. Hon och mamma flyttade till Sverige och Johanna lade all sin kärlek på ponnyn Kasper. Förnekade saknaden. När Kasper blir sjuk och måste avlivas hamnar Johanna i en djup depression. Klarar inte plugget och hamnar i fel sällskap. Nu är farmor döende och Johanna ska återvända. Om hästar, kärlek, sorg och skuld och om att hitta tillbaka till varandra.
Ikväll ska jag fortsätta att läsa boken. Den är jätte bra. Ska ta det lungt. Ska sova vid 21.00
Imorgon ska jag jobba, träna, handla mat och tvätta.
 
LInnéa.
 
Av Linnéa - 29 oktober 2011 18:12

Har varit i Skellefteå och träffat några kompisa som vi känner. Var ut en sväng med  sjöräddningen och åkte på havet . Det var mysigt,men det var väldigt kallt ute på sjön. Åt lunch tsm med kompisarna på en restaurang. Sitter i bilen på väg hem. Är trött. Kommer att äta middag när jag kommer hem. Har haft en trevlig dygn i Skellefteå. Vi kommer hem ungefär 20.00  Hej svejs!! / Linnéa.

Ovido - Quiz & Flashcards