Simmar drottningen Linnéa

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Linnéa - 5 maj 2011 18:13

Idag har jag haft fullt upp, Vi har sett på film och varit på studiebesök på ST huset :)

Filmen vi såg första timmen hette, Billy Elliot, filmen var bra, men jag kom inte riktigt i håg vad den handlade om.

Efter lunch åkte SHPS och IPS till ST huset, vi skulle på studebesök där. Det var en man som tog i mot oss på Sundsvalls tidning, vi fick gå ner till ett rum och han berättade för oss att vi skulle få se olika filmer som handlade hur man gjode Sundsvalls tidning förr, jag tror den första st tidningen gjodes år 1941.

Sen fick vi gå och kolla på olika bilder på en jätte stor biosal, den såg ut som en såndan. Efter det då fick vi komma in ett stort rum med en  massa datorer, där berättade han för oss att vi skulle göra en egen framsida till Sundvalls tidning, det var på lådsas, det var kul, vi hade 15 minuter på oss att göra den, man fick välja olika notiser och det var en tant som skrev det vi klistrade in på framsidan. Det var jätte roligt att vi fick komma och kolla hur man gjorde en tidning och en framsida.

Jag var på ett möte med Af, det gick bra.

När jag kom hem tog jag det lungt, jag åt middag och såg på film.

Jag är jätte nöjd med min dag, jag känner att jag är ganska trött i huvudet allt som vi har fått hört.


Hejsvejs!! Kram Linnéa.








Ovido - Quiz & Flashcards